Forum

Du må logge inn for å opprette emner og besvare eksisterende forum-tråder.

Hvilken trykkoker?

Kommer ikke fra en pinnekjøttfamilie og selv om jeg flere ganger har spist pinnekjøtt (og elsker det) har jeg aldri laget det selv. Nå kom jeg over et "resttilbud" på fantastisk pinnekjøtt av villsau og syns det var en utmerket anledning for å prøve noe nytt i heimen.

Når jeg da går til kilden (Hobbykokken) og finner artikkelen om Pinnekjøtt i trykkoker så innser jeg at det er en glimrende anledning til å endelig skaffe meg en trykkoker også.

Sist jeg lekte med tanken på trykkokeranskaffelse strandet det på at det rett og slett var for mange valg. Som ekte matnerd må jeg sørge for at jeg har noe som er "godt nok", men samtidig gidder jeg ikke kaste bort penger på noe alt for dyrt som jeg ikke en gang er sikker på at jeg kommer til å bruke. Når jeg nå ser at f.eks. Bakeren og Kokken har trykkokere fra 5-600,- til 4000,-  så sa det stopp for meg igjen.

Så derfor spør jeg noen som forhåpentligvis har masse erfaring med trykkokere og samtidig er noenlunde pragmatisk: Kan jeg like gjerne kjøpe en trykkoker på salg til 799,- hos Jernia og få den hjem i dag eller bør jeg ut med flere tusen og vente på postgangen for at det skal være noen vits?

Hjelp!

- Frode

Ser nå at dette spørsmålet langt på vei ble besvart i en artikkel for noen år siden, men hadde vært veldig glad for oppdaterte innspill.